Sentymenty utrudniają sprzedaż
Nie tylko obiektywne wady mieszkania mogą stanąć na przeszkodzie w jego sprzedaży. Trudności z doprowadzeniem do transakcji mogą wynikać z nadmiernego przywiązania właściciela do lokalu, który próbuje sprzedać.
Częstym problemem właścicieli wystawiających na sprzedaż swoje mieszkanie jest silny związek emocjonalny, który łączy ich ze sprzedawaną nieruchomością. Niejednokrotnie to właśnie w oferowanym lokalu dorastali, spędzali najpiękniejsze lata swego życia i z nim wiążą się również wspaniałe i mocno zakorzenione w pamięci wspomnienia z dzieciństwa. Takie przywiązanie do czterech kątów, w których tyle się wydarzyło, często stoi na przeszkodzie w nawiązaniu dobrej relacji z oglądającym mieszkanie klientem. Bywa dużą przeszkodą nie tylko w porozumieniu z potencjalnym kupcem, ale nawet w jego znalezieniu. Trudno bowiem nie tylko rozstać się z miejscem, z którym tak wiele nas łączy, ale także ciężko jest ustalić cenę, która zrekompensuje niewymierny koszt utraty więzi z przeszłością.
Podobny problem przy sprzedaży pojawia się wtedy, gdy właściciel włożył wiele czasu, środków i serca w zgodne z własnym gustem i potrzebami wykończenie mieszkania. Piękna i pożądana swego czasu boazeria, pełne bizantyjskiego przepychu zdobienia ścian i sufitów, czy może bardzo zadbana, ale kojarząca się z miniona epoką glazura – wszystko to nie budzi teraz podziwu. Przeciwnie – wywołuje grymas na twarzy potencjalnego kupca i skłania do szybkiej kalkulacji kosztów przyszłego remontu.
Wymienione powody skłaniają do zastanowienia się nad zasadnością samodzielnego poszukiwania klienta i osobistego prezentowania mieszkania. Nawet bowiem gdy stoi ono puste, bez jakichkolwiek pamiątek rzeczowych, to jednak wizyta w nim, widok z okna, charakterystyczna woń na klatce schodowej, czy choćby dźwięk wydawany przez klucz przekręcany w zamku mogą przywoływać wspomnienia przysłaniające główny cel – doprowadzenie do transakcji. – W takich sytuacjach sprzedaż mieszkania najlepiej powierzyć doświadczonemu, profesjonalnemu pośrednikowi – radzi Marcin Drogomirecki z portalu nieruchomości Domy.pl. – Do zadań pośrednika należeć będzie prezentowanie lokalu, przekonywanie klientów o jego zaletach i negocjowanie ostatecznej ceny. Bez sentymentów, bez ciążącego bagażu wspomnień – obiektywnie, rzeczowo i konkretnie – dodaje Drogomirecki.
Źródło: portal nieruchomości Domy.pl
Może to Ci się spodoba
Niezłe tempo sprzedaży
Choć średni czas sprzedaży mieszkania w Warszawie wzrósł o nieco ponad tydzień, to nadal możemy mówić o dość dobrym tempie sprzedaży mieszkań z drugiej ręki. Średni czas oczekiwania na klienta
Czy warto kupić mieszkanie pod Warszawą?
Rynek mieszkań pod Warszawą jest atrakcyjny jak nigdy dotąd. Szeroka oferta, coraz lepsze standardy wykończenia oraz ceny jakich nie było od dobrych kilku lat skłaniają do bliższego przyjrzenia się temu
Ronson sprzedał 25% mieszkań w inwestycji Impressio II
Ronson Development sprzedał 25% ze 136 mieszkań oferowanych w inwestycji Impressio II realizowanej na wrocławskim Grabiszynie. Oddanie projektu do użytku planowane jest na II kwartał 2015 r. – Sprzedaż drugiego
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!