Pozycjonowanie w Niemczech – czy warto?

Pozycjonowanie w Niemczech – czy warto?

Google to wyszukiwarka, która jest zdecydowanym liderem rynku nie tylko w Polsce, ale również w wielu krajach w Europie i na innych kontynentach. To powoduje, że dzięki niej można dotrzeć do klientów z poszczególnych państw poprzez pozycjonowanie. Jak wygląda ta kwestia w Niemczech? Czy kampania SEO jest w tym kraju skutecznym sposobem na dotarcie do internautów?

Internet i Google w Niemczech

Według danych gs.statcounter.com wyszukiwarka Google ma na rynku niemieckim przeszło 90 proc. udziału. Tyle również wynosi odsetek mieszkańców tego kraju, którzy korzystają z internetu. Liczba kupujących online szacowana jest na około 66 mln osób. To powoduje, że rynek niemiecki jest atrakcyjnym kierunkiem ekspansji dla polskich marek z branży e-commerce i nie przypadkiem jest on najczęściej wybieranym. Co więcej, jest on 5. na świecie pod względem wartości. W 2019 roku jeden kupujący online w Niemczech wydał średnio blisko 1500 euro. Nie ma co ukrywać, że to bardzo atrakcyjny rynek, na którym można osiągnąć dobre wyniki, o ile uda się dotrzeć do klientów. Niemcy nie widzą przeciwwskazań w zamawianiu produktów z wysyłką z innych krajów – wprost przeciwnie – należą do narodów, które robią to najchętniej w Europie. Sposobem na zaprezentowanie oferty klientom niemieckojęzycznym może być pozycjonowanie w Google. O czym należy pamiętać?

Kampania SEO w Niemczech

Witryna, która ma osiągnąć widoczność w Google na słowa kluczowe, na których nam najbardziej zależy musi być odpowiednio zoptymalizowana. Najpierw należy jednak zainwestować w domenę z rozszerzeniem .de. Po pierwsze: jest to niezbędne, jeśli chcemy pozycjonować się w google.de, a po drugie: będzie to mieć wpływ na lepszą konwersję. Nie każdemu klientowi z Niemiec będzie odpowiadać zakup ze sklepu z rozszerzeniem .pl – nawet jeśli znajdzie taką witrynę w wynikach Google, to może ją pominąć.

Skoro mamy już adres, to powinniśmy zainwestować w odpowiedni hosting. Serwer nie musi koniecznie znajdować się w Niemczech – maszyna może być fizycznie położona w kraju sąsiednim i w dalszym ciągu wszystko powinno być w porządku. Chodzi tutaj o to, aby odległa lokalizacja maszyny nie wpływała na wolniejsze ładowanie się strony, ale to można sprawdzić dopiero na podstawie przeprowadzonych testów.

Następnie powinniśmy zadbać o content – do ustalenia najważniejszych fraz możemy wykorzystać choćby planer słów kluczowych Google Ads, Ubersuggest czy KeywordTool.io. Treści w witrynie powinny być zoptymalizowane pod te frazy – należy je wykorzystać w tagu <title> strony, w nagłówkach, w treści opisów i artykułów, a także w nazwach i opisach plików graficznych.

Kolejnym krokiem jest odpowiedni link building. Bazę wydawców na rynek niemiecki znajdziemy pod adresem: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-niemcy.html. Można wybrać serwisy, które mają takie parametry SEO, jakich oczekujemy, m.in. pod względem wskaźników Trust Flow i Domain Authority. Na rynku niemieckim jak najbardziej można korzystać również z innych sposobów na pozyskanie odnośników. Mogą to być m.in. fora i katalogi, a nawet istnieje niemiecki system wymiany linkami, ale to nie jest dobry sposób na pozyskanie wartościowych odnośników.

Kwestie niezbędne, o których należy pamiętać, to o oczywiście zadbanie o szybkie ładowanie się strony. Witryna musi być również zabezpieczona certyfikatem SSL. Duże znaczenie ma także zapewnienie odpowiedniej nawigacji w serwisie – z jednej strony spełniającej oczekiwania użytkownika, a z drugiej umożliwiającej dotarcie robotowi Google do każdej istotnej podstrony serwisu.

SEO w Niemczech – podsumowanie

Rynek niemiecki jest najczęściej wybieranym, jeśli chodzi o ekspansję polskich marek e-commerce i oczywiście jak najbardziej ma to uzasadnienie. Google cieszy się w Niemczech niemniejszym zainteresowaniem niż w Polsce, dlatego pozycjonowanie może być skutecznym sposobem na dotarcie do klientów z tego kraju.

Previous Polski rynek atrakcyjny dla zagranicznych marek
Next Wpływ pandemii covid-19 na rynek usług pożyczek online

Może to Ci się spodoba

Inwestowanie 0 Comments

Polska Grupa Zbrojeniowa stawia na nowe technologie

Skupiająca największe przedsiębiorstwa sektora obronnego Polska Grupa Zbrojeniowa stawia na rozwój innowacyjności, optymalizację oraz transfer nowych technologii. Planuje także wzrost zatrudnienia wśród naukowców i inżynierów. Celem mają być nowe, bardziej wymagające rynki

Inwestowanie 0 Comments

Firmy ubezpieczeniowe inwestują w start-upy

Już 2/3 światowych firm z branży ubezpieczeniowej inwestuje w start-upy, a wartość tych inwestycji sięgnęła w ubiegłym roku 3 mld dolarów. Młodymi, innowacyjnymi firmami chętnie interesują się duzi gracze, którzy chcą dogonić zmieniający

Inwestowanie 0 Comments

PZU inwestuje w start-upy. Chce wykorzystywać nowe technologie w swojej działalności

Polskie start-upy technologiczne mogą liczyć finansowe wsparcie – początkowo 0,5 mld zł. Dzięki środkom z PZU i innych krajowych firm powstanie największy w Europie Środkowo-Wschodniej Fundusz Funduszy, który będzie wspierać innowacyjne projekty i pomoże

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź