Lenovo inwestuje w segment urządzeń dla małych i średnich firm
Polska to jeden z najważniejszych krajów dla Lenovo, czego dowodem będzie wrześniowa wizyta w naszym kraju całego zarządu chińskiego koncernu z prezesem Yang Yuanqing na czele. Po sukcesach na polskim rynku konsumenckim koncern chce zaistnieć na rynku małych i średnich przedsiębiorstw w pełnym zakresie produktowym – zapowiada dyrektor generalny Lenovo Polska.
W ciągu 11 lat obecności Lenovo w Polsce koncern zdobył pozycję lidera w kilku kluczowych segmentach rynku komputerowego, w tym m.in. w segmencie notebooków czy tabletów. W ubiegłym roku udział firmy w polskim rynku komputerów mobilnych przekroczył 35 proc., a w sprzedaży urządzeń AIO (all-in-one) – 43 proc. W II kwartale udział Lenovo w światowym rynku komputerów osobistych wyniósł 20,5 proc.
– Lenovo w skali światowej jest największym dostawcą komputerów osobistych. Na polskim rynku jest podobnie, z tym że nasze udziały na polskim rynku są znacznie większe niż na rynku światowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska. – Jesteśmy jednym z najważniejszych krajów spośród 160 rynków, na których koncern jest obecny. We wrześniu będziemy gościć prezesa Yanga Yuanqinga i cały zarząd koncernu. Wspólnie będziemy się zastanawiać nad tym, jak jeszcze umocnić pozycję Lenovo na polskim rynku i jakie innowacje technologiczne wprowadzić.
Jak podkreśla, Polska jest doskonałym miejsce do testowania nowinek technologicznych. Konsumenci są otwarci na nowości i chętnie korzystają z nowych rozwiązań. Dodatkowo są dobrze wyedukowani w tym zakresie i wiedzą, czego potrzebują od dostawcy urządzeń.
– Jesteśmy w stałym kontakcie z odbiorcami końcowymi, zarówno konsumentami indywidualnymi, jak i firmami. Staramy się dopasować nasze produkty do ich potrzeb, które cały czas się zmieniają – deklaruje Sowiński. – Rynek będzie bardzo mocno szedł w stronę coraz większej mobilności i coraz większej funkcjonalności. Na pewno będzie rosła popularność urządzeń konwertowalnych, które są urządzeniami bardziej uniwersalnymi od normalnego laptopa czy stacjonarnego komputera.
Konsumentom zależy też na coraz bardziej intuicyjnej obsłudze urządzeń, stąd rosnące zastosowanie obsługi bezdotykowej, np. głosowej.
– Z kolei te nowinki technologiczne testowane na polskim rynku wśród konsumentów po pewnym czasie znajdują zastosowanie również w produktach biznesowych. I tu bardzo dobre przykłady to właśnie urządzenia konwertowalne – urządzenia z ekranami dotykowymi pojawiły się również w części biznesowej naszej oferty – mówi Andrzej Sowiński.
Lenovo zapowiada, że w segmencie konsumenckim chce umacniać swoją pozycję w kategorii smartfonów i urządzeń konwertowalnych. Istotną kategorią będą również smartwatche.
– W części biznesowej na polskim rynku bardzo dobrze mają się komputery stacjonarne. Tu odnosimy bardzo duże sukcesy. Zamierzamy bardzo mocno się skupić na kategorii stacji roboczych, czyli komputerów stacjonarnych dla bardziej wymagającego użytkownika, i na serwerach, które na polskim rynku Lenovo zaczęło oferować 1,5 roku temu. Będziemy również mocno tutaj inwestowali – zapowiada Sowiński.
Lenovo uważa, że małe i średnie przedsiębiorstwa to bardzo atrakcyjny segment. Badania użytkowników wskazują, że przy wyborze sprzętu coraz mniejsze znaczenie ma cena, rośnie za to waga wydajności i funkcjonalności, a także renomy producenta i poziomu serwisowania.
– Po sukcesach na rynku konsumenckim, gdzie mamy niekwestionowaną pozycję numer jeden już od ponad dziewięciu kwartałów, w tej chwili bardzo mocno będziemy chcieli zaistnieć na rynku MŚP w pełnym zakresie produktowym – wskazuje dyrektor Lenovo Polska.
Model biznesowy Lenovo na polskim rynku opiera się na programie partnerskim, do którego zaklasyfikowanych 160 partnerów w kategorii premium i gold. Wszyscy partnerzy, którzy kupują produkty Lenovo w Polsce, to grupa ponad 1,6 tys. firm. Koncern oferuje program I DO Lenovo, który oprócz standardowego wsparcia technicznego czy technologicznego gwarantuje również bezpośredni dostęp do specjalistów Lenovo.
– Daje to dużą korzyść partnerowi, ponieważ może porozmawiać z naszym pracownikiem, ustalać z nim bardzo szczegółowe dane dotyczące produktu. Korzyść dla klienta końcowego jest oczywista, ponieważ wspólnie z partnerem możemy dobrać ofertę zgodną z jego potrzebami i uszyć produkt na miarę – stwierdza Andrzej Sowiński. – Ta strategia się sprawdza, udowadniają to nasze wyniki sprzedaży, nasze udziały rynkowe i sam fakt, że liczba naszych partnerów bardzo mocno urosła, zwłaszcza w ostatnim roku.
Może to Ci się spodoba
Po 1 października duże firmy będą miały obowiązek wykonania audytów energetycznych
Efektywność energetyczna wciąż nie jest mocną stroną krajowych przedsiębiorstw. Po 1 października duże podmioty będą miały obowiązek wykonania audytów energetycznych. Oszczędności w tym zakresie może osiągnąć każda firma. Zmiana nawyków i regulacja układów
Stres przyczyną 60 proc. nieobecności w pracy. Europejskie firmy tracą na nim ponad 600 mld euro rocznie
Eksperci alarmują, że ponad połowa nieobecności pracowników może być spowodowana nadmiernym stresem. W Europie straty przedsiębiorstw z tego powodu szacowane są na 617 mld euro rocznie. Do najczęstszych czynników stresogennych zaliczane
Suszarki do rąk – jaką obudowę wybrać?
Na rynku dostępne są dwa rodzaje suszarek do rąk, jeśli bierzemy pod uwagę rodzaj obudowy, jaką dysponują. Pierwsza z tych grup to suszarki w obudowie plastikowej, a druga to suszarki
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!