Moda to dobra inwestycja
Według Polskiej Rady Centrów Handlowych w naszym kraju funkcjonuje ponad 440 centrów i galerii handlowych. Potencjał sektora modowego dostrzegają inwestorzy. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. polski rynek wzbogacił się o ponad 317 tys. m kw. powierzchni handlowych.
Rynek modowy w Polsce to sektor, który konsekwentnie się rozwija. Coraz częściej słyszymy o pracy stylistów i popularności blogerów modowych. Obserwujemy wysyp polskich młodych marek oraz organizowanych na szeroką skalę modowych przedsięwzięć, w tym targów, warsztatów i pokazów. Wszystko to ma związek z rosnącą świadomością ubioru i trendów modowych, także wśród mężczyzn.
Jak pokazują badania przeprowadzone przez Veint Solutions, aż blisko 75 proc. konsumentów podczas zakupów jako pierwsze kryterium wybiera jakość produktów. Polak woli wydać więcej pieniędzy na towar z wyższej półki, ponieważ wie, że posłuży on mu na lata. Dlatego miejsca takie jak np. Galeria Grafitt okazują się atrakcyjnym obiektem do otworzenia własnego modowego biznesu. W świadomości lokalnej społeczności jest ona doskonale znanym punktem na modowej mapie województwa lubuskiego. To tu klienci znajdą markowe butiki, w tym m.in Tommy Hilfiger, Gino Rossi, Venezia, Hexeline, Aryton czy Deni Cler.
Z kolei badania przeprowadzone przez nowojorski Fashion of Institute of Technology pokazują, że poczucie wyjątkowości, jakie dają klientom marki luksusowe, to najważniejsza wartość, którą posiadają te firmy. – Staramy się, aby klienci czuli się wyróżnieni, dlatego też nasi doradcy klienta służą profesjonalnymi radami i indywidualnym podejściem do kupującego – przyznaje Daria Hulalka z salonu Hexelinie w najstarszej zielonogórskiej Galerii Grafitt. Personalizowanie usług zaczyna powracać do łask, a klient przez takie podejście czuje się doceniony.
Inwestycja w sektor modowy okazuję się być dobrym krokiem ku przyszłości biznesowej. Analiza rynku i prognoza jego rozwoju na lata 2015-2019, które zostały przeprowadzone przez PMR, wyraźnie pokazują, że handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce cięgle będzie wzrastał.
Może to Ci się spodoba
W tym roku niepewność w gospodarce
Dane za przedostatni kwartał minionego roku pokazują wyraźne spowolnienie inwestycji i wzrostu PKB. W tym roku trzeba się spodziewać dalszego spadku koniunktury – prognozują ekonomiści i socjologowie z Akademii Leona Koźmińskiego, którzy na
Polskie firmy przodują w delegowaniu pracowników do Niemiec i Austrii
Już co piąty delegowany w Europie jest Polakiem. Większość wysyłanych pracowników to doświadczone osoby, informatycy i inżynierowie. Przekłada się to na zarobki – w Austrii i Niemczech są znacznie wyższe niż w innych krajach wybieranych
Rynek środków ochrony roślin w ciągu 10 lat podwoił swoją wartość
W ubiegłym roku rynek środków ochrony roślin szacowano na blisko 3 mld zł. W ciągu 10 lat jego wartość się podwoiła. Środki ochrony roślin są niezbędne do produkcji wysokiej jakości